Pages

Friday, August 1, 2014

ဆြီဒင္က ထုတ္တဲ့ ကုန္းေပၚ၊ ေရေပၚ နဲ႔ ေရေအာက္သြား ဂ်ိမ္းဘြန္းကား




 Friday 1 August 2014

ကုန္းေပၚ၊ ေရေပၚ နဲ႔ ေရေအာက္ သံုးမ်ိဳး စလံုး သြားႏိုင္တဲ့ ကားမ်ိဳး ကေတာ့ ရွားပါ လိမ့္မယ္။ သုိပေပမယ့္ ဒါကို မျဖ္စ ျဖစ္ေအာင္ တီထြင္ တဲ့ သူေတြလည္း တီထြင္ ႏိုင္ခဲ့ ၾက ပါတယ္။ ဂ်ာမနီက ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဥေရာပ က ႏိုင္ငံပဲ ျဖစ္ပါတဲ့ ဆြီဒင္မွ ပညာရွင္မ်ား တီထြင္ လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆြီဒင္ အေျခဆိုက္ ကား ကုမၼဏီ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ Rinspeed မွ ကမၻာ့ပထမဦးဆုံး ကုန္းေပၚ၊ ေရေပၚ၊ ေရေအာက္သြား ကားကို

၂၀၀၈ခုႏွစ္က ထုတ္ေဖာ္ ျပသခဲ့ပါတယ္။ Rinspeed sQuba လို႔ အမည္ ေပးထားၿပီး သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြမွု ရွိေအာင္ လၽွပ္စစ္ ဓာတ္အားသုံး ေမာ္တာ အင္ဂ်င္ကိုသာ တတ္ဆင္ထားပါတယ္။ ကုန္းေပၚ သြားဖို႔အတြက္ ေမာ္တာတစ္လုံး၊ ေရေပၚ၊ ေရေအာက္ သြားဖို႔အတြက္ လၽွပ္စစ္ေမာ္တာသုံး ပန္ကာ နွစ္လက္ႏွင့္ ေရပန္း (water jet) ႏွစ္လုံး ပါဝင္ပါတယ္။

ေရေပၚမွာ အျမင့္ဆုံး Speed တစ္နာရီ ရ၅မိုင္ သြားနိုင္ၿပီး ေရေပၚ တစ္နာရီ ၃.၇မိုင္၊ ေရေအာက္ ၁.၉မိုင္ ေမာင္းႏွင္ နိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တံခါးႏွစ္ေပါက္ႏွင့္ ႏွစ္ေယာက္စီး အမိုးပြင့္ ၿပိဳင္ကား ျဖစ္ၿပီး ေရေအာက္ သြားဖို႔အတြက္ လူေနခန္းကို အမိုးမဖုံး လိုက္ပါဘူး။ အေရးေပၚ အေျခအေနမွာ အလြယ္တကူ ထြက္လို႔ရေအာင္ အမိုးဖြင့္ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရေအာက္ ေမာင္းႏွင္မယ္ ဆိုရင္ ေရငုပ္သမားလိုပဲ စုုိရႊဲေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကားေပၚမွာ လူႏွစ္ေယာက္စာ ေအာက္စီဂ်င္ဘူးနွင့္ ပိုက္ ပါရွိပါတယ္။

ေရေအာက္ အနက္ ေပ ၃၀ အထိ ေမာင္းႏွင္ နိုင္ၿပီးကားကို ေရဖိအား ခံနိုင္ေအာင္ အဆင့္ျမင့္ သတၱဳမ်ားနဲ႔ တည္ေဆာက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ လၽွပ္စစ္ ဓာတ္အား ျပန္လည္ ျဖည့္တင္း ေပးဖို႔အတြက္ လစ္သီယမ္ ဘက္ထရီ အပိုထည့္ထား ေပးပါေသးတယ္။ သူ႔ကို လူနဲ႔မေမာင္းပဲ အေဝးထိန္း ခလုပ္နဲ႔လည္း ေမာင္းႏွင္ နိုင္ပါတယ္။ မိမိရွိတဲ့ ေနရာကို အေရာက္လာဖို႔ အေဝးထိန္း ခလုပ္နဲ႔ လွမ္းေခၚလိုက္ရင္ စက္က အလိုအေလ်ာက္ ေမာင္းႏွင္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ လမ္းမွာ အပိတ္အဆို႔ ရွိေနရင္လည္း သူ႔ဘာသူ ေရွာင္တိမ္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကင္မရာ၊ အာ႐ုံခံစက္ အျပည့္အစုံ ပါရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမာင္းႏွင္ၿပီးေတာ့ ေရငုပ္ခါနီး ဘီးကို သိမ္းစရာ မလိုပါဘူး။ ေနာက္ဘက္ပန္ကာ ႏွစ္ခုကို ေမာ္တာနဲ႔ ေမာင္းႏွင္ေပးၿပီး ေဘးႏွစ္ဖက္က ေရပန္းစက္ (water Jet) ကိုလည္း ေမာင္းႏွင္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရနဲ႔ ဆားေရ ပြန္းစားမွုကို ခံနိုင္ေအာင္ ကားေဘာ္ဒီ၊ စက္မ်ားကို အဆင့္ျမင့္ သတၱဳမ်ားနဲ႔ ဖုံးအုပ္ ထားပါတယ္။ ကားအတြင္းခံ ထိုင္ခုံ သားေရကအစ ဆားငံရည္ဒဏ္ကို ခံနိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စက္ပစၥည္း အစိတ္အပိုင္း မ်ားကိုလည္း ေရမဝင္နိုင္ပါဘူး။ sQuaba ကို ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဂ်နီဗာ ကားျပပြဲမွာ ထည့္သြင္း ျပသခဲ့ၿပီး ကမၻာ့ပထမဆုံး ကုန္းေပၚ၊ ေရေပၚ၊ ေရေအာက္ သုံးမ်ိဳးသြား ကားအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ နိုင္ခဲ့ပါတယ္။

တီထြင္သူ ဒီဇိုင္နာ ကေတာ့ Rinspeed ပိုင္ရွင္ Frank M. Rinderknecht ျဖစ္ၿပီး ၁၉၇၇ ခုႏွစ္ ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္း ႐ုပ္ရွင္ The Spy Who Loved Me ကို ၾကည့္ရွု ျပီးကတည္းက အခုလို ထုတ္လုပ္ရန္ စိတ္ကူးရခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္း ဇာတ္ကား ထဲမွာေတာ့ တကယ္ အစစ္မဟုတ္ခဲ့ပဲ Frank ဟာ သူ႔အိပ္မက္ကို အမွန္ကတယ္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့ပါတယ္။ Rinspeed sQba တစ္စီးရဲ႕ တန္ဖိုးဟာ အနည္းဆုံး အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁.၅သန္း ရွိၿပီး သူေဌး မ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး ထုတ္ထားတဲ့ ကစားစရာ တစ္ခုလို ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ သူက ေစ်းကြက္မွာ ရွာရ ခက္ပါ လိမ့္မယ္။ အေၾကာင္း ကေတာ့ ေအာ္ဒါ မွာသူမ်ား အတြက္သာ ထုတ္လုပ္ေပးျခင္း ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္ကာလ ေၾကာင့္လည္း ဒီဇိုင္းနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ ေစ်းႏွုန္း မ်ားက အျမဲ လိုလို တုိးတက္ ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment