Monday, March 9, 2015

Raigor Stonehoof The Earthshaker

 
   Monday, 9 March 2015
၁၁ဝ  ေလာက္ရွိတဲ့ Hero အေရအတြက္ မ်ားစြာထဲကမွ ကစားပြဲတစ္ပြဲမွာ Hero ၁ဝ ေကာင္သာ ပါဝင္ကစားရေလ့ရွိျခင္းက Dota ရဲ႕ အေျခခံ သေဘာတရားတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကစားပြဲဝင္ ဝင္ေရာက္ကစားေနၾကတဲ့ ကစားသမားေတြရဲ႕ အဆင့္ေပၚမူတည္ၿပီး Pick Ban မ်ားဟာလည္း ကြဲျပားသြားတတ္ပါတယ္။ ဥပမာလက္ရွိ Meta အရ Io, Batrider, Chen တုိ႔ဟာ Premium အဆင့္ကစားပြဲေတြမွာ Ban ခံရေလ့ရွိေပမယ့္ Amateur အဆင့္မွာ Pick, Ban မွာ  ျမင္ေတြ႕ရေလ့မရွိသလုိ Omniknight, Spectre,  Drow Ranger တုိ႔ဟာလည္း Professional ပြဲမ်ားထက္ သာမန္ကစားပြဲေတြမွာ ပုိမုိျမင္ေတြ႕ရေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒီလုိမတူညီတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ v6.00 version ကေန  v6.83c လက္ရွိအထိ Premium, Professional, Amateur နဲ႔  ပုံမွန္ကစားပြဲေတြမွာ ပုံမွန္ ျမင္ေတြ႕ရေလ့ရွိတဲ့ Hero တစ္ေကာင္ကေတာ့ Raigor  Stonehoof The  Earthshaker ပဲ  ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ိုးရွင္းတဲ့ Stun, AoE Abilities ေတြေၾကာင့္ ကစားသမားအမ်ားစု ေရြးခ်ယ္ေလ့ရွိတဲ့ Strength Hero Earthshaker ဟာ နာမည္ႀကီး Initiator တစ္ေကာင္ျဖစ္ၿပီး Dota 2 သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ၁၆ ေကာင္ေျမာက္ ေရပန္းအစားဆုံး Hero တစ္ေကာင္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။
Background Story
တစ္ခ်ိန္တစ္ခါက ကမ႓ာေျမႀကီးနဲ႔ တစ္သားတည္းျဖစ္တည္ခဲ့ေသာ Earthshaker ဟာ ယခုအခ်ိန္မွာေတာ့ Golem, Gargoyle ေတြကဲ့သုိ႔ ကမ႓ာႀကီးေပၚတြင္ လြတ္လပ္စြာ ေလွ်ာက္လွမ္းေနေသာ
သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ အျခားအရာေတြနဲ႔မတူတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ကုိးကြယ္စရာ ဆရာမထားသလုိ စိတ္ရွိတဲ့အတုိင္း ေနထုိင္ႏုိင္ေအာင္ သူ႔ဘာသာ ဖန္တီးထားျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ဆက္တုိက္ အိပ္ေမာက်ေနရာမွ သူ႔အေပၚမွာ ျဖတ္သန္းေရြ႕လ်ားေနတဲ့ စြမ္းအားေတြကုိ ခံစားမိတာေၾကာင့္ ကမ႓ာေျမသားထဲက ေက်ာက္တုံးႀကီး တစ္တုံးရဲ႕ အက္ကြဲေၾကာင္းထဲကေန Earthshaker ဟာ စပ္စုလုိ စိတ္ေတြနဲ႔ ႏုိး ထလာခဲ့ပါတယ္။ ေျမငလ်င္ႀကီး လႈပ္ခတ္တဲ့ ရာသီမွာေတာ့ Nishai ေတာင္ထိပ္ဟာ အစိတ္စိတ္အျမႊာျမႊာ ကြဲအက္ရင္း တစ္စစီၿပိဳကြဲကာ ျမစ္မ်ားကုိ ေရစီးေျပာင္းလဲသြားေစခဲ့သလုိ ယခင္ လွ်ိဳေျမာင္ကေလးေတြ ကုိလည္း အဆုံးမရွိတဲ့ ပက္ၾကားအက္ႀကီးမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားေစပါေတာ့တယ္။ ငလ်င္ႀကီး ရပ္တန္႔သြားတဲ့အခ်ိန္ အေရာက္မွာေတာ့ Earthshaker ဟာ ေျမေပၚမွာ စုပုံေနတဲ့ ဖုန္မႈန္႔ေတြေပၚမွာ လမ္းေလွ်ာက္ၾကည့္ရင္း ဧရာမေက်ာက္တုံးႀကီးမ်ားကုိလည္း ပဝါကေလးတစ္ထည္သဖြယ္  ေဘးသုိ႔ လႊင့္ပစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ သူဟာ သူ႔ရဲ႕ပုံပန္းသဏၭာန္ကုိ သက္ရွိသတၱဝါႀကီး တစ္ေကာင္သဖြယ္ ဖန္ဆင္းခဲ့ၿပီး သူ႔ကုိယ္သူ Raigor Stonehoof ဆုိတဲ့ အမည္နာမကုိ မွည့္ထြင္ သတ္မွတ္လုိက္ပါတယ္။ ယခုေတာ့ သူဟာ အသက္လည္း ႐ွဴ ေနခဲ့သလုိ ေသြးလည္း ထြက္ႏိုင္သြားပါၿပီ။ အလားတူ စြာပဲ ေသလည္း ေသဆုံးႏုိင္တဲ့ သက္ရွိတစ္ေယာက္ ျဖစ္သြားခဲ့ပါၿပီ။ သုိ႔ေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ စိတ္ဝိညာဥ္ကေတာ့ ကမ႓ာေျမႀကီးနဲ႔ ထပ္တူထပ္မွ် ရွိေနဆဲျဖစ္ၿပီး အဆုိပါ စြမ္းအားေတြကုိ သူနဲ႔ ဘယ္ေတာ့မွ မကြာ စတမ္းေဆာင္ထားမယ့္ ယစ္တုိင္ႀကီး အတြင္း ထည့္သြင္းထားၿပီး သြားေလရာကုိ ယူေဆာင္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။ ဖုန္မႈန္႔အျဖစ္သုိ႔  ျပန္လည္ေရာက္ရွိသြားမယ့္ တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ကုိ ေရာက္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကမ႓ာေျမႀကီးဟာ သူ႔ကုိေျခသလုံး အိမ္တုိင္ျဖစ္ေနတဲ့ သားငယ္ကေလးကို ျပန္လည္ လက္ခံသကဲ့သုိ႔ ႀကိဳဆုိပါလိမ့္မယ္။
Abilities
Cast Range 1400 ရွိၿပီး အဆုိပါ အကြာအေဝးတစ္ေလွ်ာက္ တံတုိင္းတစ္ခုျဖစ္ေပၚေစမယ့္ Fissure ဟာ Long Range Disable Ability တစ္ခုျဖစ္ၿပီး တစ္ဖက္အသင္းမွာ Channeling Ability User မ်ား (Witch Doctor, Enigma, Rylai,...) နဲ႔ illusion User ေတြကုိ တုိက္ခုိက္ရာမွာ အသုံးျပဳေလ့ရွိပါတယ္။ မ်ားမ်ားယူခဲ့မယ္ဆုိရင္ Damage မ်ားလာၿပီး Stun Duration ကေတာ့ 1.75 seconds သာ ၾကာျမင့္မွာျဖစ္ေပမယ့္ မေျပာင္းလဲတဲ့ 8 seconds အထိၾကာျမင့္ေသာ လမ္းပိတ္ေပးမယ့္တံတုိင္းဟာ Unit ေတြကုိ ျဖတ္သန္းသြားမရေအာင္ တားဆီးေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Magic Immune ျဖစ္ေနသည့္တုိင္ေအာင္ Fissure ကုိ ေက်ာ္ခြမသြားႏိုင္ေပမယ့္ Spin Web, Spectral Dagger, Firefly အစရွိတဲ့ Flying, Hero Phase ေတြကေတာ့ အဆုိပါ တံတုိင္းကုိ ေက်ာ္ျဖတ္သြားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ သင့္ရဲ႕ Fissure လမ္းေၾကာင္းကုိ တိက်စြာ ျမင္ေတြ႕ရေစဖုိ႔ Console ထဲမွာ dota_disable_range_finder 0 လုိ႔ ေရးထည့္လုိက္မယ္ဆုိရင္  အသုံးမျပဳခင္ကတည္းက သင့္ရဲ႕ Fissure မည္သုိ႔ေပၚမည္ကုိ ေတြ႕ရၿပီး ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္း သုံးသပ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
Enchant Totem ကေတာ့ Earthshaker ရဲ႕ ေနာက္လာမယ့္ Physical တုိက္ခုိက္မႈ တစ္ခ်က္မွာ Base Damage ရဲ႕ ၁ ဆ၊ ၂ ဆ၊ ၃ ဆ၊ ၄ ဆ ႏႈန္း တုိးသြားေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ v6.83 ကေနစၿပီး Mana Cost ဟာလည္း 20/30/40/50 ဆုိၿပီး ေျပာင္းသြားတဲ့အတြက္ အေစာပုိင္း Mana Pool နည္းပါးခ်ိန္မွာ တစ္ဆင့္ခန္႔ တင္ထား႐ုံျဖင့္ Aftershock နဲ႔ တြဲဖက္ အသုံးျပဳႏိုင္ၿပီပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Cooldown 5 seconds သာ ရွိေပမယ့္ 14 Seconds Duration ရွိတဲ့အတြက္ မိမိဦးတည္ထားတဲ့ Hero ကုိ Earthshaker ရဲ႕ Damage ၈ ဆ ျဖင့္ တုိက္ခုိက္ႏိုင္မွာပါ။
Ability တစ္ခု အသုံးျပဳလုိက္တုိင္း Aftershock ဟာ Earthshaker ရဲ႕ 300 AoE အတြင္းမွာ Damage နဲ႔ Stun ကုိ ျဖစ္ေပၚေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Aftershock အတြက္ Mana ကုန္က်စရိတ္မရွိဘဲ Fissure, Enchant Totem နဲ႔ Echo Slam အသုံးျပဳတုိင္း ေနာက္ဆုံးအဆင့္ 125 Magical Damage နဲ႔ 1.5 seconds Stun ကုိ ျဖစ္ေပၚေစမွာျဖစ္လုိ႔ ဒုတိယဦးစားေပးတင္သင့္တဲ့ Ability တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းက Enchant Totem နဲ႔ Echo Slam တုိ႔ဟာ Stun မပါဝင္တဲ့အတြက္ Aftershock ယူထားမွသာ AoE Stun ကုိ ရရွိေစပါလိမ့္မယ္။
Lane Creep, Hero, illusion Unit တုိင္းကုိ ေရတြက္ၿပီး မ်ားရင္မ်ားသေလာက္ AoE Magical Damage အျဖစ္ တုိက္ခုိက္ေပးမယ့္ Ultimate Echo Totem ဟာ 575 AoE ရွိပါတယ္။ အဆုိပါ AoE အတြင္းမွာ 160/ 210/ 270 Magical Damage စတင္ျဖစ္ေပၚမွာျဖစ္ၿပီး အဆုိပါ Damage ေနာက္မွာ Unit အေရအတြက္ေပၚ မူတည္ၿပီး Damage လႈိင္းတစ္ခုက ထပ္မံျဖစ္ေပၚ တုိက္ခုိက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးအဆင့္မွာ 1 Unit တုိင္းအတြက္ 70 Damage သက္ေရာက္မွာျဖစ္ၿပီး အဆုိပါ ဒုတိယလႈိင္းဟာ 550 Speed ႏႈန္းနဲ႔ အသက္ေရာက္ခံ Unit မ်ားဆီကုိ လုိက္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ အေနနဲ႔ Echo Slam အသုံးျပဳမယ့္ 575 AoE အတြင္းမွာ 3 Heroes, 4 illusions, 8 Creeps, 2 Summon Units  ရွိခဲ့မယ္ဆုိရင္ စုစုေပါင္း 17 Units အတြက္ 17*70 = 1190 Magical Damage အျဖစ္ ဒုတိယလႈိင္းက သက္ေရာက္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ Aghanim’s Scepter သာ စပ္ထားခဲ့မယ္ဆုိရင္ Hero နဲ႔ illusion Unit ေတြတုိင္းကုိ Echo Damage ၂ ဆ အျဖစ္ တြက္ခ်က္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေပၚက အေျခအေနမ်ိဳးမွာ Aghanim’s Scepter စပ္
ထားခဲ့မယ္ဆုိရင္ 3 Heroes, 4 illusions ကုိ 6 Heroes, 8 illusions အျဖစ္ တြက္ခ်က္မွာျဖစ္လုိ႔  စုစုေပါင္း 24 Units (24*70=1680 Damage) ျဖစ္သြားေစမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဥပမာအရ စုစုေပါင္း အေနနဲ႔ Earthshaker ရဲ႕ 300 AoE အတြင္းမွာ 125 Damage (Aftershock) + 270 (Initial Damage)+1680(Echo Damage) = စုစုေပါင္း 2075 Magical Damage ျဖစ္ေပၚမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ယခင္ကတည္းက Earthshaker ကုိ တစ္ခါတစ္ရံ Carry Role အျဖစ္ ေဆာ့ကစားၾကၿပီး သူ႔ရဲ႕ Enchant Totem ကေန ရရွိလာမယ့္ မ်ားျပားလွတဲ့ Damage ပမာဏကုိ ပုိမုိတုိးပြားေစဖုိ႔ Critical Item ေတြနဲ႔   တြဲဖက္ပြဲထုတ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီလုိရရွိလာမယ့္ Damage ပမာဏကုိ Battle Fury, Empowered အစရွိတဲ့ Cleave ေတြနဲ႔လည္း တြဲဖက္ သက္ေရာက္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ကစားပြဲအေျခအေနကုိ လုိက္ၿပီး ထည့္သြင္း စဥ္းစားႏိုင္ပါတယ္။ w33 ကဲ့သုိ႔ေသာ Professional ကစားသမားအေနနဲ႔ သူ႔ရဲ႕အသင္းသားေတြရဲ႕ အေျခအေနကုိ သိတဲ့အတြက္ Mid Lane Carry အေနနဲ႔ ကစားတာ တင့္တယ္ေပမယ့္ မိမိတစ္ေယာက္တည္း Solo ေဆာ့တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးမွာေတာ့ Carry ေဆာ့ပုံကုိ ေမ့ထားသင့္ပါတယ္။ ကစားသမား အမ်ားစုဟာ Earthshaker ကုိ Disable ပါတဲ့ Support တစ္ေကာင္ ကဲ့သုိ႔သာ ေဆာ့ကစားေစလုိတဲ့ ေယဘုယ် လုိအပ္ ခ်က္ေၾကာင့္ မိမိရဲ႕ Initiator Role အတုိင္း Arcane Boots, Soul Ring, Dagger, Aghanim’s Scepter ပုံစံသာ အေျခခံ အက်ဆုံးျဖစ္႐ံုမက လက္ေတြ႕မွာလည္း အသုံးဝင္တဲ့ ကစားပုံအျဖစ္ ရပ္တည္လ်က္ရွိပါတယ္။ Magical Damage Ability ေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့အတြက္ Veil of Discord, Shiva Guard, Refresher Orb ကဲ့သုိ႔ Item ေတြဟာလည္း ပြဲေနာက္ပုိင္း Earthshaker အေနျဖင့္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားသင့္တဲ့ Item ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ မည္သုိ႔ပင္ဆိုေစကာမူ မိမိ ႏွစ္သက္ေသာ ကစားကြက္သာလွ်င္ မိမိအတြက္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
yahooyeeha ( www.myanmardota2.com )

No comments:

Post a Comment