Monday, September 15, 2014

“က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံသားေတြကို ထပ္ၿပီး အႏိုင္က်င့္ရင္ေတာ့ လုပ္ဦးမွာပဲ”



 KNU/KNLA-PC အဖြဲ႔မွ ဗိုလ္မႉးႀကီး တိုက္ဂါး (ခ) ေစာအယ္လ္ေကာ္ထူး(ဓါတ္ပံု – (KNU/KNLA-PC)

ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွ  ျမန္မာႏိုင္ငံ ျမဝတီၿမိဳ႕ကတဆင့္ တင္သြင္းလာတဲ့ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ ကယ္ အပါအဝင္ တျခား ကုန္ပစၥည္းေတြအျပည့္တင္ေဆာင္လာတဲ့ ကုန္တင္ကားႀကီး အစီး သံုးဆယ္ကို ျမဝတီအေျခစိုက္ ကရင္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္စီ (KNU/KNLA-PC) မွ ဗိုလ္မႉးႀကီး တိုက္ဂါးဦးေဆာင္တဲ့ အဖြဲ႔က ၿပီးခဲ့တဲ့ စေနေန႔က  ေခတၱဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခဲ့ပါတယ္။
ဗိုလ္မႉးႀကီး တိုက္ဂါး ကေတာ့ တရားဝင္လက္မွတ္ေတြ ကိုင္ေဆာင္ၿပီး၊ ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္အျခမ္းမွာ သြား ေရာက္ၾကတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြကို ထိုင္းရဲေတြက နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ေငြညႇစ္မႈေတြကို ေနာက္မလုပ္ေစလိုတဲ့ အျပင္၊ ဒီကိစၥေတြကုိ
လ်စ္လ်ဴ႐ႈေနတဲ့ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ေခါင္းေဆာင္ေတြ သိေအာင္ သတိေပးလိုက္တာျဖစ္ တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။
ဖမ္းဆီး ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ ကုန္ကား အစီးသံုးဆယ္ကို ျမဝတီၿမိဳ႕ခံအာဏာပိုင္ေတြလာေရာက္ ညႇိႏိႈင္းအၿပီး အဲဒီေန႔မွာပဲ ျပန္လႊတ္ေပးလိုက္ေပမယ့္၊ ဒီအျဖစ္အပ်က္ဟာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ၿမိဳ႕အာဏာပိုင္ေတြအၾကား ႐ိုက္ခတ္မႈေတြရွိခဲ့တာေၾကာင့္ ေတြ႔ဆံုေျဖရွင္းရမယ့္ အေျခအေနေတြျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံကို တရားဝင္လက္မွတ္ေတြနဲ႔ ကူးသန္း ေနၾကတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ လံုၿခံဳေရးအတြက္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ အာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ သံုးပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးဖို႔ ကမ္းလွမ္းထားတဲ့ ဗိုလ္မႉးႀကီး တိုက္ဂါးကို ဧရာဝတီသတင္းေထာက္ ေက်ာ္ခ က ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားပါတယ္။
ေမး။     ။ ထိုင္းက ကုန္ကား အစီးသံုးဆယ္ကို ေခတၱထိန္းသိမ္းလိုက္တဲ့ ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္ ဆံုး အေျခအေနကို သိပါရေစ။
ေျဖ။     ။  အဲဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အခု ဒီျမဝတီ အေရွ႕တိုင္း႐ုံးမွာ ျမဝတီ အေျခစိုက္ အစိုးရစစ္တပ္၊ ခ႐ိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး၊ လဝက၊ DKBA၊ KNU၊ BGF၊ KNU/KNLA-PC တပ္ေတြအစည္းအေဝးထိုင္ေနပါတယ္။
ေမး။     ။ ထိုင္းဘက္ကလာတဲ့ ကုန္ကား အစီးသံုးဆယ္ကို ထိန္းသိမ္းဖို႔ ဘယ္လိုကေနလုပ္ျဖစ္ သြားတာလဲ။
ေျဖ။     ။ ကုန္ကားေတြကို အကုန္လုံးျပန္လႊတ္ေပးလိုက္ပါၿပီ။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ တႏိုင္ငံနဲ႔ တႏိုင္ငံ ဘာမွ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ လုပ္လည္း မလုပ္ခ်င္ပါဘူး။ အခုဟာက က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံ၊ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူ လူထုကို မေလးစားလို႔ က်ေနာ္တို႔လည္း သူတို႔ကို ေလးစားစရာမလိုဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ သားေတြက တိရစာၦန္မွ မဟုတ္ဘဲဟာ။ က်ေနာ္တို႔လည္း လူပဲ။ သူတို႔လည္းလူပဲ။ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံသားေတြ သူတို႔ဆီသြား ရင္ ျမန္မာေတြ အက်င့္မေကာင္းဘူး သူတို႔ေျပာတယ္။ စကားေျပာတာကအစ ေတာ္ေတာ္ႏွိမ္တာပဲ။ အဲဒါကို က်ေနာ္တို႔အစိုးရက လူႀကီးေတြက ထိုင္ၿပီးၾကည့္ေနတာပဲ။ သူတို႔ၾကည့္ေနသလို က်ေနာ္တို႔ ၾကည့္မေနႏိုင္ ဘူး။
ထိုင္းဘက္ကမ္းမွာ သြားအလုပ္လုပ္တဲ့လူေတြဆိုရင္ တရက္ကို ဘတ္၂၀၀ ေလာက္ရတယ္။ အျပန္ ရဲ ဖမ္း ရင္ တျပားမွ ျပန္ပါမလာဘူး။ အဲဒါေတြကို မခံႏိုင္လို႔ မေက်နပ္လို႔ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ဦးစီးၿပီးလုပ္တာ။
ဒါေတြက အစိုးရက ဦးစီးၿပီးလုပ္ရမွာ သူတို႔ မလုပ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က လုပ္တာ။ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရက ဘာမွမ လုပ္ဘူး။ ဒီနယ္စပ္မွာရွိေနတဲ့ ဗ်ဴဟာမႉး၊ စစ္တပ္နဲ႔ အစိုးရ ဌာနဆိုင္ရာေတြလည္း ဘာမွမလုပ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံသားေတြက ခံေနရတာပဲ။
ေမး။     ။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ထိုင္းအာဏာပိုင္ေတြနဲ႔လည္း တယ္လီဖုန္းနဲ႔ အဆက္အသြယ္ရတယ္ လို႔သိရတယ္၊ သူတို႔ဘက္က ဘာေျပာလဲ။
ေျဖ ။    ။မဲေဆာက္ၿမိဳ႕နယ္က ဒုရဲမႉးႀကီး က က်ေနာ့္ဆီကို ဖုန္းဆက္လာတယ္။ က်ေနာ္ေျပာလိုက္ပါ တယ္။ ရဲမင္းႀကီးကိုယ္တိုင္ လာရွင္းပါ။ ထိုင္းႏိုင္ငံသားေတြ ဒီဘက္ျမန္မာဘက္ကမ္းကို ကူးလာရင္ ဘယ္သူ မွ အေႏွာင့္အယွက္မေပးဘူး။ ေအးေအး ေဆးေဆး သြားလာလို႔ရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေႏွာင့္ယွက္ရင္ က်ေနာ္ တို႔ အစိုးရနာမည္ပ်က္မယ္ေလ။
က်ေနာ္ေတာ့ ေျပာထားတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာ ျပည္သူလူထုေတြ အာမခံခ်က္ရွိေရးအတြက္ ေသခ်ာလုပ္ ေပးပါ။ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံသားေတြ မဲေဆာက္ဘက္ကို ကူးၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ တရားဝင္ကူးတယ္။ လက္မွတ္ေတြ လုပ္တယ္။ တံတားေက်ာ္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ထိုင္းရဲေတြ၊ ေမာ္ေတာ္ပီကယ္ေတြက တားၿပီး ပိုက္ဆံ (ဘတ္) ၁၀၀၊ ၂၀၀ အႏိုင္က်င့္ ေတာင္းခံေနၾကရတယ္။ တရားဝင္ လက္မွတ္ေတြနဲ႔ သြားလာေနတဲ့ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံသား ေတြကို ေနာက္ထပ္ အႏိုင္မက်င့္ဖို႔ ေလးစားမႈရွိဖို႔ က်ေနာ္က ေတာင္းဆိုထားတယ္။
ေမး။      ။ ဒါဆိုရင္ ဒီကိစၥမ်ဳိးေတြ ေနာက္မျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ဖို႔ စီစဥ္ထားလဲ။
ေျဖ။     ။ ဒီကိစၥ ထပ္မျဖစ္ေအာင္ တာခ့္ခ႐ိုင္မႉးနဲ႔ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕နယ္ ရဲမင္းႀကီးတုိ႔ ကုိယ္တိုင္ ျမဝတီ မွာ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ လာၿပီး ေဆြးေႏြးဖို႔ ဖိတ္ထားတယ္။ ၁၈ ရက္ေန႔ေတြ႔ၾကမယ္လို႔ေတာ့ သူတို႔ဘက္က အေၾကာင္းျပန္ထားတယ္။ သူတို႔လာရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရယ္၊ ျမန္မာအစိုးရဘက္က ျမဝတီခ႐ိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးမႉးရယ္ သံုးပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးၾကမယ္။
အဲလိုမွ မဟုတ္ရင္ ျမန္မာအစိုးရဘက္က လူႀကီးေတြရယ္ ထိုင္းဘက္ကလူႀကီးေတြရယ္ ေတြ႔ၿပီး တီးတိုး တီးတိုး နဲ႔ ေျပာၿပီး ၿပီးသြားမွာဘဲ။ ဒီလိုမလုပ္လို႔မရဘူး။ အခုခံေနရတာက က်ေနာ္တို႔ ကရင္လူမ်ဳိးေတြခ်ည္း မဟုတ္ဘူး။ ဗမာအပါအဝင္ အျခား တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံု ဒီကေနကူးသန္းေနၾကတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လည္း ခံေနၾကရတယ္။ ထိုင္းက လူႀကီးေတြလာၿပီး ခ႐ိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးနဲ႔ပဲေတြ႔ၿပီး ျပန္မယ္ဆိုရင္လည္း ထံုးစံအတိုင္း ထမင္းစားေရေသာက္ ေျပာၿပီးျပန္ၾကမွာပဲ၊  ဒီလူေတြခံေနရတဲ့ ကိစၥကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ေျဖရွင္းႏိုင္မွာလည္းမဟုတ္ဘူး။ ခံေနရတာက သူတို႔မွမဟုတ္ဘဲကိုး။ ဒါေၾကာင့္ အခုလို သံုးပြင့္ဆိုင္ ေခၚရွင္းမွ ရမွာ။
နယ္စပ္မွာ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူလူထုက ခံေနရတာမ်ားၿပီ။ တရားဝင္ လက္မွတ္လုပ္ထားရက္နဲ႔ ပိုက္ဆံ ေတာင္းတယ္။ မေပးရင္ မူးယစ္ေဆးဝါးမႈနဲ႔ ေထာင္ထဲထည့္တာေတြလည္းရွိတယ္။ မဟုတ္ရင္လည္း လက္နက္ကိုင္ေဆာင္မႈနဲ႔ ေထာင္ခ်လိုက္တာ ေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ရပ္မ်ဳိးေတြနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံသား ေတြခံေနရတာေတြမ်ားၿပီ။ ဒါေတြကို သိရက္၊ ျမင္ရက္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံ လူႀကီးေတြက ထိုင္းေတြကို ထိုင္ၿပီး ေတာ့ ရွိခိုးေနၾကတာ။ သူတို႔ ရွိခိုးသလို က်ေနာ္တို႔က ရွိခိုးမေနႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အခုလိုလုပ္ျပလိုက္တာပဲ။
ေမး။     ။ ျမဝတီၿမိဳ႕ဆိုတာ ထိုင္း-ျမန္မာ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းအေပၚမွာ မီွခိုေနရတဲ့ ၿမိဳ႕ျဖစ္ ေတာ့ ဒီလိုလုပ္လိုက္တဲ့ အတြက္ ကုန္သြယ္မႈကို ထိခိုက္မွာေရာ မစိုးရိမ္ဘူးလား။
ေျဖ။     ။ က်ေနာ္တို႔ အခုလုပ္တယ္ဆိုတာ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းကို ပိတ္ဆို႔တာ မဟုတ္ဘူး။ ထိုင္းဘက္မွာ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံသားေတြ မတရားခံေနရတာကို သူတို႔ဘက္က လူႀကီးေတြသိေအာင္ ျပင္ဆင္ ႏိုင္ေအာင္ အသိေပးတဲ့သေဘာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔ အမ်ားအက်ဳိးပ်က္စီးရာ၊ ပ်က္စီးေၾကာင္းကို ေရွးရႈ ၿပီးလုပ္တာမဟုတ္ဘူး။
ေမး ။    ။ ကုန္ကားေတြကို တားဆီးထိန္းသိမ္းလိုက္တဲ့ေန႔က ဗိုလ္မႉး တို႔ကို ျမဝတီၿမိဳ႕အေျခစိုက္ တာဝန္ရွိတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြ ကိုယ္တိုင္ လာေရာက္ေဆြးေႏြးၾကတာေတြရွိတယ္လို႔သိရတယ္။ သူတို႔နဲ႔ ဘာေတြ ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကလဲ။
ေျဖ။     ။ ျမဝတီ ခ႐ိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး၊ ရဲဘက္ကဆိုရင္ ၿမိဳ႕နယ္မႉး အပါအဝင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လာေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။ က်ေနာ္ကေျပာတယ္။ ဒီျပႆနာကို ခင္ဗ်ားတို႔ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲဆိုေတာ့။ သူတို႔ကေျပာတာ ဒီျပႆနာကို တာဝန္ယူ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ရွင္းေပးမယ္။ က်ေနာ္လည္း ေျပာလိုက္တယ္။ ဟုတ္ၿပီ ရွင္းေပးရင္ ရွင္းေပး မရွင္းေပးရင္ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ေနာက္တေခါက္ျပန္ရွင္းမယ္လို႔ ေျပာလိုက္ တယ္။
ေမး။     ။ အခုကိစၥကို ထိုင္းဘက္ကလည္း လာမေဆြးေႏြးဘူး၊ အစိုးရဘက္ကလည္း လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ေဆာင္တာေတြ မရွိဘူးဆိုရင္ေရာ ဗိုလ္မႉးတို႔ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။
ေျဖ။     ။ အဲဒီလိုလုပ္မလာဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံသားေတြကို ထပ္ၿပီး အႏိုင္က်င့္ရင္ေတာ့ လုပ္ဦးမွာပဲ ဆုိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ဆက္ၿပီးဖမ္းမွာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူလူထုေတြကို မထိနဲ႔ ထိရင္ က်ေနာ္တို႔လည္း မခံႏိုင္ဘူး။ မေက်နပ္လို႔ က်ေနာ့္ကို ဖမ္းရင္ဖမ္း၊ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံသားေတြကို မတရားတဲ့ နည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းေန တာ ကိုေတာ့ လက္ပိုက္ၾကည့္မေနႏိုင္ဘူး။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြကလည္း အခုမွ ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူး။ ၾကာၿပီ က်ေနာ္တို႔ အစိုးရက လက္ပိုက္ၾကည့္ေနတာ။

No comments:

Post a Comment